Atvira valandėlė: draugystė ir paslaptys

2016-03-31

Šių metų kovo 15 d. Šiaulių logopedinės mokyklos 2b klasės mokiniai dalyvavo veiksmo savaitėje „Be patyčių“. Pradinių klasių mokytoja metodininkė Rimutė Ledauskienė ir vyresnioji auklėtoja Rasa Šukienė vedė atvirą valandėlę “Draugystė ir paslaptys“. Jos tikslas - padėti vaikui suprasti, ką jis gali padaryti, jeigu yra skriaudžiamas ir bijo skriaudėjų. Padėti geriau suvokti, kokie galimi tylėjimo padariniai ir kaip gali pasikeisti situacija, apie ją kam nors papasakojus.
Valandėlės pradžioje mokiniams buvo pristatyta užsiėmimo tema, tikslas ir uždaviniai. Vaikams buvo garsiai skaitomos situacijos po vieną, paklausiant, ar perskaityta situacija yra skundimas ar pagalbos prašymas. Padiskutavus apibrėžta, kuo skiriasi skundimas ir pagalbos prašymas, kuo suaugusieji gali padėti , kai vaikai praneša apie patyčias.
Vėliau mokiniai stebėjo filmuką „Mitas dėl patyčių: skųstis – kvaila“. Po peržiūros vaikai diskutavo apie matytą situaciją ir jos sprendimo būdus.
Antroje užsiėmimo dalyje vaikams pasiūlyta atlikti praktinę užduotį „5 žingsneliai, kaip reaguoti į patiriamas patyčias“. Suvaidinome situaciją apie netinkamą elgesį su naujoku klasėje. Aptarėme savijautą žmogaus, kuris patenka į nemalonią situaciją, kaip netinkamą elgesį pakeisti draugišku, kaip pastebėti, reaguoti, stabdyti ar užkirsti kelią patyčioms.
Mokiniai gavo popieriaus lapus, kuriuose turėjo apibrėžti savo rankos kontūrą ir ant kiekvieno nupieštos rankos piršto surašyti vardus žmonių, į kuriuos jie gali kreiptis pagalbos. Kai vaikai atliko užduotį, kelių savanorių buvo paprašyta pasidalinti tuo, ką parašė.
Baigiant užsiėmimą akcentuota, kaip svarbu kreiptis pagalbos tose situacijose, kai patys vaikai negali susidoroti su netinkamu kitų vaikų elgesiu , o pastebėjus patyčias , svarbu apie tai pranešti suaugusiam žmogui.
Užsiėmimo pabaigoje mokinių buvo paklausta, ką naujo ir vertingo jie sužinojo per valandėlę. Vaikai turėjo nupiešti atitinkamos spalvos simbolius: jei yra patyrę patyčių, bent kartą su jomis susidūrę, visai nepatyrę patyčių.