Veiksmo savaitės BE PATYČIŲ dalyviai

Druskininkų lopšelis - darželis ,,Bitutė"


Druskininkų lopšelis - darželis ,,Bitutė"

Ateities g. - 22, Druskininkai

Druskininkų savivaldybė

“Savaitė be patyčių“ 2018m. kovo 19-23d. Veiklos planas Pirmadienis „Draugų diena“:  Pokalbis, diskusija su vaikais grupėje apie draugystę. Šio pokalbio tikslas – lavinti vaikų gebėjimą užmegzti draugystę ir tinkamai reaguoti į atstūmimą bei vienatvę . Diskusijų grupėse metu auklėtojos kalbės su vaikais kuo jiems patinka ir nepatinka jų draugai. Kaip reikia elgtis, norint išsaugoti draugystę. Kartu su vaikais bus ieškoma būdų, padedančių išspręsti nesutarimus su draugais.  Gero bendravimo taisyklių kūrimas.  Geriausio draugo portreto piešimas;  Vaikų ir tėvų bendras darbas namuose: trumpos istorijos apie draugystę kūrimas (A4 formato) lape, ją iliustruojant vaikų piešiniu.  Draugystės knygos kūrimas ir skaitymas grupėse savaitės eigoje. Antradienis „Kaip padėti draugui“: Šios temos tikslas – ugdyti vaikų empatiją, gebėjimą ir norą padėti šalia esančiam žmogui. Yra svarbu, kad vaikai suvoktų, kad kiekvienas gali suteikti pagalbą draugui.  Pokalbis, diskusija su vaikais kas juos džiugina ir kas juos liūdina.  Žaidimas „Suvaidinti emocijas“;  Žaidimas “Geras elgesys, blogas elgesys“;  Pagalbos draugui taisyklių kūrimas ir aptarimas. Trečiadienis „Ką daryti kaip man...liūdna, pikta ir baisu“: Šios temos tikslas – tobulinti vaikų sugebėjimą atpažinti savo jausmus, mokytis sugalvoti ir pasirinkti sprendimus, galinčius padėti įveikti slegiančius jausmus, pratintis ieškoti ir kreiptis pagalbos.  Pokalbis, diskusija- kokios yra emocijos.  Animacinių filmukų žiūrėjimas ir aptarimas:  „Vilkas ir septyni ožiukai“;  „Galima negalima“  Padėti vaikams ant nukopijuotos rankytės pirštų užrašyti po vieną asmenį, kurį jie įvardina, kaip galimą pagalbos suteikėją. (kairės rankytės - namuose, dešinės – darželyje). Atlikus šią užduotį aptarti vaikų pasiūlymus, kas gali jiems padėti. Ketvirtadienis „Kaip atpažinti patyčias“: Šios temos tikslas - mokytis atpažinti patyčias. Taip pat svarbu skatinti, kad vaikas save suvoktų kaip grupės narį, būtų nusiteikęs bendradarbiavimui su kitais.  Pokalbis – diskusija apie patyčias. Išsiaiškinti kuo skiriasi erzinimasis ir patyčios; užakcentuoti, kad tėvų ir pedagogų drausminimas nėra patyčios. Išsiaiškinti kokius patyčios kelia sunkius jausmus – pyktį, neviltį, baimę.....Išsakytų minčių aptarimas (kaip jaučiasi tas, iš kurio tyčiojamasi, kodėl vaikų nuomone kas nors tyčiojasi iš kito?)  Literatūros pvz., H. C. Andersen pasaka „Bjaurusis ančiukas“ skaitymas ir aptarimas. Užsiėmimo pabaigoje auklėtojos primena vaikams, kad niekas neturi teisės žeminti ar skriausti kitų ir kad bet kuris žmogus, kuris patiria patyčias, gali kreiptis pagalbos į žmogų, kuriuo pasitiki. Penktadienis „Geros išeities taisyklės“: Šios temos tikslas – kurti gerą, džiugią grupės atmosferą.  Pokalbis – diskusija apie tai, kas padeda išvengti konfliktų, padeda bendrauti, kurti gerą grupės atmosferą ir kelia džiugesį.  Darželio grupių bendros draugystės knygos kūrimas.  Stendo kūrimas (Vaikai klijuos užpildytas rankytes, kuriose nurodomi galimi jiems pagalbos teikėjai darželyje).

Įstaigos bendruomenė.